27. 09. 2012.

Dnevne degustacije 1 - Vrećice

Odlučih da pokrenem još jedan takoreći serijal, u kojem ću da objedinjujem kratke recenzije koje radim na Facebook stranici. Degustacije na Facebook stranici se brzo izgube u moru ostalih postova, a trenutno ne postoji mogućnost pretraživanja stranice kao što je to moguće sa grupama npr. 

Za prvu epizodu ovog serijala degustirali su se razni čajevi u vrećici, sve je počelo koncem 2011. godine sa Teekanne Green & White pakovanjem 6 u 1:



"Jučer i danas smo degustirali čajeve iz Teekanne Green & White paketa, donosimo vam naše utiske.

1. Green Tea 47/100
2. Zen Chai 45/100
3. Green Tea Peach 55/100
4. Green Tea Lemon 75/100
5. White Tea 72/100
6. Green Tea Opuncia 70/100




Ukratko:
Sve čajeve smo prvo probali pripremljena prema upustvu, a zatim smo ih probali na naš način: 80C / 3min za zelene, i 100C / 2,5 min za bijeli.

1. Ovaj nam se nije svidio iz razloga što je veoma trpak, te je ostavio na nas dojam kvalitete nekog jeftinijeg brenda, odnosno čaja niže kvalitete.

2. Iako naziv ovog čaja djeluje impresionirajuće, čudna kombinacija arome i trpkog okusa nam nije pružila očekivani užitak.

3. Solidan čaj, jedina mana mu je što je možda za nijansu aromatičniji od nekog našeg kriterija prirodne arome, odnosn primjetili smo da ovaj čaj pored okusa koji malo asocira na duhan također i isušuje usta u određenoj mjeri.

4. Ovaj nas je pozitivno iznenadio i samim tim smo ga ocijenili kao najboljeg u ovom paketu. Jedna ovako osvježavajuća i prijatna šolja (iz vrećice tj.) se ne susreće često. Prilično so sigurni da će svako uživati u ovom.

5. I ovaj čaj nas je također pozitivno iznenadio, za dlaku mu je pobjeglo prvo mjesto. Od ostalih vrećica bijelog čaja koje smo probali ovaj je najbolji. Okusom podsjeća na Bai MuDan, i nismo mu našli zamjerke.

6. Malo čudan, ali i prijatan čaj. Prije svega, riječ je dodatku okusa jestive sorte kaktusa koja aromom podsjeća na aloe veru. Uz slatkastu nijansu i sasvim malo kratkotrajne trpkosti kod nas je dobio pozitivnu ocjenu."





Zatim, jednog jutra mi je 'došlo' da dan započnem sa par šoljica čaja iz vrećice...
Dan sam započeo sa Irish Breakfast od Epi Tea:





Ovo je prvi put da probam neki Irish Breakfast Blend. Epi Tea nudi organske čajeve u piramidalnim biorazgradivim vrećicama na bazi kukuruza (nije GMO). 

Prema iskustvima ostalih stekao sam dojam da je Irish Breakfast blend veoma jak uz doze gorčine koje ne odgovaraju svima (mlijeko i šećer spašavaju stvar), ali ovaj se nekako čini blagim za Breakfast blend čak i nakon 6 minuta namakanja, a gorčinu jedva i da osjetim. Pretpostavljam da u blendu ima Assam-a zbog nota melase kao i Keemun-a zbog cvijetno-slatkog završetka.

Ne odolih a da ne poderem vrećicu i pomrišem mokre listove koji obiluju notama slatkaste melase. 
Sve u svemu, umjeren crni čaj uz čist okus."


Onda sam došao na ideju da pustim vas čajoljupce na stranici da odaberete koji će se čajevi degustirati... Počelo je sa Lady Gray (Twinings):




"Prvo bih da vam ispričam kako sam došao do ovih vrećica :) Na eBay-u možete naći sve i svašta, a novi prodavači koji svojim rejtingom žele osigurati bolju prodaju pronalaze jeftine i efikasne načine kako da to i ostvare. Jedan prodavač iz Japana je do skoro na aukcije stavljao vrećice čaja počevši od $0.01, tako da sam uspio ugrabiti 10-ak različitih za 20-30 centi po komadu. Ono što me dodatno iznenadilo i obradovalo su ove simpatične poruke kao i dodatni pokloni (obično +1-2 vrećice ili neki začin).

Sada da pređemo na stvar: Lady Gray je čaj intenzivne arome, note bergamota, narandže i limuna se naprosto smjenjuju u ustima dugo nakon gutanja, baš za uživanje i 'ćejf'. Pomalo je i slatkast u grlu ali ima i određeni ugriz narandže kao i blago štipkanje na vrhu nosnica prouzrokovano aromom limuna. Gorčina je odsutna, topla preporuka kako za dame tako i za gospodu :)

Na svom iskustvu sam naučio da nikada ne treba uzimati količine veće od 50 grama naslijepo, uvijek je bolje degustirati uzorak od 6-15 gr pa onda procijeniti vrijedi li vašeg novca. Ovaj put Lady Gray se pokazao izvrsnim, što ne mogu reći za crni čaj s jabukom od Ahmad Tea od neki dan.

Usput, tu je link od prodavača od kojeg sam uzeo ove vrećice, trenutno nema čajeva na listingu ali pratite, možda bude.

http://www.ebay.com/sch/ton-japan/m.html?_ipg&_from&_nkw&_armrs=1&_sop=15"

A degustacije za taj dan su se završile sa klasičnim Earl Gray čajem od Ahmad Tea:

 "Iako moje prvo iskustvo sa Ahmad Tea nije baš bilo impresivno, Earl Gray je to definitivno popravio. Inače sam se zasitio Earl Gray-a kroz Twinings, ali ovaj je vrijedilo probati. Čini se da je aroma Bergamota začinjena nečim dodatnim, čaj je blago paprenast i slatkast, možda je i do blenda, a da se primjetiti i određeni utisak kore narandže ili grejpa. Sam okus srednje pun, blago lužnat uz završetak koji kao da će preći u dozu gorčine na završetku ali ipak to se ne desi. Sve u svemu, vrećica deleko iznad prosjeka, preporuka. (Namakano 4 minute)"

Moram priznati da sam potajno očekivao da odaberete Darjeeling prvo, pa tek onda Lady Gray ili Prince of Wales, ali ipak sam uživao u degustaciji sa vama. Lady Gray mi se veoma dopao i mislim da bih da mogao uzeti slijedeći put kad budem u Sarajevu, kod Heljića (trgovina u ulici između Miljacke i Baščaršije, prodaju rijetku robu).

Za neku drugu dnevnu degustaciju će opet biti vrećice, pa pratite stranicu pod budnim okom.

2 komentara:

  1. pozdrav odlican posao radis, imam pitanje kako ocjenjujes zeleni caj od SETI-ja
    ja volim "sen cha" bareni čaj koji kupujem kod F&S.Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na lijepim riječima. Nisam probao mnogo čajeva od SETI-ja, brusnicu u rifuzi i nanu samo. Nastojaću u narednom periodu da skupim i dam mišljenje o par vrećica BiH proizvođača. Adnanova sencha je odlična, "isćejfio" sam 100 grama u proteklih nekoliko mjeseci.

      Izbriši