31. 05. 2012.

Plamena narandža & Biber – jagoda (Franz & Sophie)



Usljed obaveza, nedostatka inspiracije i lošeg raspoloženja (za što jednim dijelom mogu da krivim i vremenske neprilike) nisam bio u mogućnosti da sastavim i napišem ijednu recenziju ovaj mjesec. Danas sam odlučio da neću zaokružiti jedan mjesec bez recenzija.

 Već neko vrijeme planiram da napišem i objavim seriju recenzija ledenih čajeva, međutim, čini se da se i samo (promjenljivo) vrijeme urotilo protiv moje nakane... Ali dobro, slike i utisci su već uredno spremljeni a i inspiracija je odnekud došla, pa stoga vam i donosim svoju prvu recenziju u seriji ledenih čajeva.
Za prvi put sam odabrao dva odlična aromatizirana i organska rooibos blenda od Franz & Sophie.

Plamena narandža

'Plamena narandža' je prvi aromatizirani blend na rooibos bazi koji sam probao. Već par mjeseci čuvam nekih 10ak grama ove ukusne mješavne u nadi da ću nekada smoći napisati adekvatnu recenziju. Slike i utisci su uzeti nekad početkom ovog mjeseca, baš za vrijeme prvih vrućina, prije nego je nastupilo naglo zahladnjenje.

 Cijena 5,45 KM / 50 gr
Sastav: rooibos, kona narandže, limunska trava, cvjetovi različka, prirodne arome. Priprema: 12 gr (5-6 čajnih kašika) na 1l ključale vode (100 C). Nakon 5-8 minuta procijediti.




Sam rooibos je relativno nova pojava na ex-Yu prostorima, porijeklom je iz južnog dijela Afrike te je riječ o čaju – tisanu koji se dobija od grma Aspalathus linearis te se može reći da je to svojevrsno i nacionalno piće Južne Afrike. Do prije par godina na tržištu se mogao naći samo crveni rooibos (boja koju list poprimi usred fermentacije) a danas možete pronaći i zeleni rooibos, koji je meni lično i draži. O uzgoju, preradi i dobrobitima ove biljke napisat ću nešto više u nekim od narednih recenzija.

'Pamena narandža' je jako prijatna i egzotična oku (akcent na plavi cvijet različka) te je pri tome i veoma citrusno aromatična. Klasičnom pripremom ćete dobiti jedan jako prijatan napitak zemljasto-duhanske pozadine sa daškom kiselosti i neizvještačenom blagom i prorodnom aromom crvene narandže koja se zadržava u ustima dugo nakon ispijanja.

Za pripremu ovog napitka u varijanti ledenog čaja potrebno je dodati dvostruko više suhog lista te imati u hladnjaku spremne kocke leda. Led stavite u bokal ili čašu i dodajte procijeđen čaj. Kako se led otapa tako će se čaj postepeno razblažiti i ohladiti te je ovo najbrža metoda pripreme ledenog čaja. Postoji još jedna metoda za koju treba više vremena, ali o njoj neki drugi put (eksperiment je u toku).

Kada pripremite Plamenu narandžu na ovaj način dobijete jedan hladna napitak veoma blag sa aromom crvene narandže koja je više naglašena nego kog klasične pripreme. Ledeni čaj možete, naravno, zasladiti pa i ukrasiti sa par listova svježe mente i tako iznenaditi ukućane ili društvo i goste. Meni lično je ovaj čaj draži nezaslađen, jer dodavanjem šećera aroma nekako pada u drugi plan i dobijem dojam da pijem klasični ledeni čaj sa polica trgovina (koji ne volim).

Konačna ocjena - 90/100


Biber - jagoda

Nedugo nakon što sam probao i prvi aromatizirani rooibos blend odlučio sam se na kupovinu nekoliko novih mješavina.
 Jedna od tih je i 'Biber – jagoda' koja imenom zvuči nespojivo. Mislite da je nespojivo? Čitajte dalje.

Iako ova mješavina izgledom skromnija od prethodne (par latica ruže, bijeli biber...), Biber – jagoda to dopunjuje svojim okusom. Klasinčnom pripremom dobijate napitak izraženije rooibos strukture i izvjesne glatkoće kao i paprenosti koja se zadržava na jeziku dok blaga aroma jagode leži na nepcu.

Cijena 5,45 KM / 50 gr
Sastav: rooibos, komadići ananasa, latice ruže, zrna bibera, prirodne arome  Priprema: 12 gr (5-6 čajnih kašika) na 1l ključale vode (100 C). Nakon 5-8 minuta procijediti.


Ono što je interesantno za ovu mješavinu je to da je čitav estetski dojam ukusa nekako smješten na zavšetku. Na početku je osjetna rooibos pozadina kao i glatkoća na jeziku da bi na samom kraju ostali pod impresivnim dojmom uz zanimljiv jagodasto-papren dojam. Prvih par gutljaja su zanimljivi i uzbudljivi a onda sam dojam postaje postepeno i monoton, što u svakom slučaju nije loše kad se uzme u obzir prethodno navedeno.

Pripremom ledene varijante dolazi do dodatnog akcenta na rooibos pozadinu koja se harmonizira sa ostalim notama uz zaslađivanje te se osjeti i blaga kiselost negdje između. Ukoliko više volite sladak ledeni čaj preporučujem ovaj, mislim da ćete ostati jednako zadovoljni okusom i aromama. Naravno, mislim da ne treba ponovo naglašavati da vaš ledeni čaj možete učiniti interesantnijim i ukusnijim raznim dodacima kao što su svježi listići mente, svjež sok đumbira,  bobičastim plodovima, i sl.

Konačna ocjena - 86/100

Ljeto je na pomolu, sezona ledenih čajeva je otvorena!







I iznenađenje za kraj... Odlučio sam pokrenuti nagradnu igru pod nazivom „Ledeni čaj – moje ljetno osvježenje“. Da bi učestvovali u ovoj nagradnoj igri potrebno je da na Facebook stranici Dobri čajevi ostavite sliku vašeg ledenog čaja kojeg ste pripremili uz opis (priprema, dekoracija, kratka degustacijska nota). Slika sa najviše lajkova do 30.6. osvaja nagradu iznenađenja. Sretno!

Broj komentara: 6:

  1. Glasam za Plamenu narandžu. Još je u sastavu limunova trava.. Probaću prvom prilikom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ukoliko budeš posjećivala Sarajevo uskoro, svakako :)

      Izbriši
  2. beton blog , svidja mi se pravo i ja sam veliki fan čajeva evo upravo pijem rooibos - ananas i đumbir :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala :D Meni je Ananas - Đumbir chai najdraži aromatizirani rooibos blend. Procijedim ga nakon 20-30 minuta, komadići ananasa otpuste dosta slatkoće.

    OdgovoriIzbriši
  4. Maja Živkov - Čajna Vila04. 11. 2012. 13:19

    Evo jedne dobre mešavine, dobila sam na poklon i prosto mi je žao da ga trošim (zvuči smešno ali to sam ja.) Inače je kupljen u kući čaja u Beogradu. Zove se ledeno doba a sadrži: rooibush, limunovu travu, koru limuna, mint, divlji šafran, pupoljak pomorandže.
    Inače, veliki sam obožavalac čajeva i zdrave hrane pa neke stvari a pogotovo čajeve držim u ormariću u sobi.
    Kad sam dobila ovaj čaj, nisam mogla da verujem koliko miriši, celu sobu mi je zamirisao. Odličaj je, veoma ukusan...ja ga obožavam!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, to je isti čaj koji je Plantago imao u ponudi do prošle godine:

      http://dobricajevi.blogspot.com/2012/02/ledeno-doba-plantago.html

      Izbriši