16. 08. 2012.

Bi Tan Piao Xue - Snowflake over Jade Pond Jasmine Flower Tea - Nonpareil & Xiang Luo - Scented Bi Luo Chun - Pure Jade Snail - Premium (ESGREEN)

Već pola godine nisam recenzirao neki čaj s jasminom, budući da nisam neki ljubitelj istog. Osjećajući se nekako nepravednim prema čitaocima bloga koji vole čaj s jasminom, zarovio sam u svoju hrpu degustacijskih zabilješki i slika te sam pronašao dva kandidata za 'dobar čaj' koji su pristupačni nekom prosječnom džepu.




For English readers, translate this using Croatian to English setting and hope that it will make some sense. 

Za ovu recenziju odabrao sam dva čaja od ESGREEN koja sam dobio proljetos, riječ je o aromatiziranim čajevima s koji su me prijatno iznenadili. Budući da sam zabilješke vodio na 'stari' način gdje nisam striktno odvajao suhi list, mokri list, infuzija, ovaj put će i recenzija biti ležernija... Evo prilike da iznesete svoje mišljenje o stilu recenziranja i kažete mi koji je po vama bolji.




Bi Tan Piao Xue - Snowflake over Jade Pond Jasmine Flower Tea - Nonpareil


Od svih uzoraka koje sam dobio ovaj je nekako bio naizgled najljepši. Naime, riječ je o zelenom čaju koji svojim oblikom i laticama jasmina ostavlja jedan jak estetski dojam, a samo ime 'snježna pahulja na smaragdnom jezercetu' je šlag na tortu. Kad bolje razmislim, kinezi takva poređenja pridodaju skoro svakom predmetu načinjenom ljudskom rukom čiji kvalitet, karakteristike i estetski izgled žele naglasiti, pri tome koristeći objetke, bića i pojave iz prirode.


List čaja u ovom slučaju dosta podsjeća na Bi Luo Chun, sprialno je uvijen te zelenih i bijelih tonova. Konkretno me podsjeća na jednu od prvih recenzija pomenutog čaja. Estetski dojam je začinjen sa krupnim i svijetlo žutim laticama jasmina, te ova kompozicija je umjereno mirisna. Prema opisu sa stranice, ovaj čaj je aromatiziran tri puta. Kod aromatiziranja, čaj se preko noći pospe laticama jasmina a ujutro prozrači a proces se ponavlja 3-7 puta.



Iz uvoda a i mojih degustacija na Steepster-u, da se primjetiti da nisam neki ljubitelj jasmina, te takve čajeve rijetko pijem, a vjerujem da je generalno popularan među pripadnicama ljepšeg spola te se nadam da će biti i više oduševljene ovom recenzijom.

Uzorak od 5 grama nisam htio potrošiti odjednom, pa sam hrpicu razdvojio na pola i čaj pripremio sa 200 ml vode na 80 C. Budući da na stranici ESGREEN-a nema konkretnih uputstava za pripremu ovog čaja, igrao sam na sigurno i odlučio ga procijediti nakon jedne minute. Nakon zaljevanja, dok su listovi lagano upijali vodu i padali na dno, latice jasmina su plutale na površini i na trenutak sam uspio da uhvatim prizor iz opisa 'snježna pahulja na smaragdnom jezercetu'.
Iz infuzije svijetle bež boje uzdizala se blaga aroma jasmina, a listovi se nisu činili potpuno otvorenim, čineći ih pogodnim za bar još jednu šoljicu. Prvim gutljajem čaj me je podsjetio na Jasmine Dragon Pearls uz nevjerovatnu svježinu i sladak završetak. Uz naredne gutljaje do izražaja dolazi gladak, ili bolje reći, svilenkast osjećaj na jeziku te se u određenom trenutku pojavljuje dodir trpkosti na nepcetu. Mislim da sam trpkost mogao izbjeći uz nešto nižu temperaturu vode (70-75 C).

Kako sam ispijao zadnje gutljaje prve infuzije primjetio sam da mi se grlo malo steže; to mi se često dešava sa zelenim čajevima. Aroma jasmina koja se cijelo vrijeme siri iz grla traje dugo, te je pri tome umjerena i ostavlja prirodan dojam.
U drugom namakanju listova od minut i pol sam koristio vodu na 75 C, u namjeri da potisnem trpkost što mi je i pošlo za rukom. Ovaj put me je dočekala infuzija svijetlo smaragdnog tona, nešto što bliže odgovara nazivu/estetskom opisu ovog čaja. Infuzija je zadržala dosta ukusa dok je primjetan pad arome, što po mom ukusu i nije loše. Iako ovo nije nešto što bih pio na dnevnoj bazi, ovaj čaj je pokazao određene kvalitete, prije svega svježinu i slatkoću, a zatim i umjerenu aromu jasmina.

Za 55 grama ovog čaja (nonpareil - neprikosnoven) potrebno je izdvojiti 12 dolara, što možda i nije tako pristupačno za nekoga, ali ESGREEN je karakterističan po tome što iste čajeve nudi u različitim klasama kvalitete, pa će vas ista količina premium kvalitete koštati povoljnih $6,90.

Konačna ocjena 82/100



Xiang Luo - Scented Bi Luo Chun - Pure Jade Snail - Premium



Drugi čaj od ESGREEN-a koji mi je također stigao u istoj pošiljci uzoraka je i ovaj Bi Luo Chun koji se izgledom manje privlačan i više podsjeća na Gunpowder. List je malen, ležerno urolan u oblik grumena te dobro upržen. Primjetno je nešto bijelih dlačica i stabljike. Za pripremu ovog čaja koristio sam 3 grama lista na 250 ml vode ohlađene na 80 C uz dva jednominutna namakanja.


Prvim namakanjem dobila se bistra infuzija svijetlo-zlatnog tona i nježne arome jasmina. Prvim gutljajem čaj je nešto dubljeg okusa od prethodnog, uz  slatkoću koja se zadržava na korijenu jezika dok su tome analogne blage note jasmina na nepcetu. Nakon nekoliko gutljaja mogu se primjetiti i određene voćne note, prije svega breskve, koje meni nekako naginju na miris klasičnih žvaka sa sličicama. Na trenutak me podsjeti na jedan rooibos koji sam pio. Nakon pola šolje, daju se naslutiti i određene travnate note kao i preprženost koju sam očekivao na prvom gutljaju. Veoma ukusan čaj, bez obzira na jasmin.

Druga infuzija se pokazala više slatkom, sa pritajenom aromom jasmina. Ispijanjem, čaj je poprimio osvježavajući karakter uz izvjesnu sočnost. Također sam primjetio da je prva šoljica malo i isušila jezik dok ova ne. Pijuckajući čaj izvadio sam listove iz čajnika i malo ih razabrao. Ono što sam naučio opet po ko zna koji put je da se kvalitet čaja ne može procijeniti po izgledu suhog lista, iako postoje određene indikacije koji je čaj svjež i kvalitetan, ovaj se čini prosječnim, pa ako ne i ispod prosječnim. Naime, listovi su nevjerovatno dobro očuvani, na jednoj stabljici se moglo naći i do tri lista, a na par njih sam primjetio i znakove oksidacije - ljubičast prsten na rubovima, nešto što je karakteristično za rolane oolonge (Tie Guan Yin).


I nakon dvije infuzije nisu svi listovi bili u potpunosti odmotani, ali nisam imao mjesta za još jednu šoljicu, pa sam odlučio pa degustaciju privedem kraju. Moj konačan zaključak je da ovaj čaj zaslužuje mjesto na mojoj polici, bez obzira što ne pijem čajeve s jasminom tako često. Ukoliko volite zelene čajeve s jasminom, moja prva preporuka je Xiang Luo - Scented Bi Luo Chun - Pure Jade Snail - Premium (8 dolara za 55 grama).

Konačna ocjena 87/100



Ostale recenzije ESGREEN čajeva:

Crni:
Dian Hong Broken,

Pu Erh:
Liu An 2000 2002 Ripe-Loose-leaf Pu-erh Tea-Court-PL02, 1997 Raw-Loose-leaf Pu-erh Tea-Yunnan Broad-leaf Variety-PL97

Nema komentara:

Objavi komentar