06. 02. 2014.

Yunomi.us - Bancha, Houjicha...


Kao što sam to i najavio u prethodnom postu, odlučio sam se za svoju prvu narudžbu japanskih čajeva kod Yunomi.us, a sada budući da je narudžba i stigla za promjenu od uobičajenog sadržaja na blogu bih da pokažem koje sam čajeve odabrao...

Yunomi.us je za nijansu nešto više od obične online trgovine čajeva. Naime, ovaj poduhvat je u vlasništvu Matcha Latte Media KK te za cilj ima da zbliži krajnje kupce i same proizvođače čajeva u svojoj ponudi. Interesantno je da iza većine zelenih, crnih, Oolong, pa čak i post-fermentiranih čajeva u njihovoj ponudi uglavnom stoje šačice ljudi, tj. kojima je uzgoj i proizvodnja čaja zapravo porodični zanat.

Iako su me većim dijelom primamljivali egzotični nazivi i prizori Oolonga i post-fermentiranih čajeva koji su netipični za japansku čajnu kulturu ipak sam se suzdržao od naručivanja 10-ak uzoraka te sam odlučio krenuti skromnim putem - počevši sa Bancha zelenim čajem.

Kada je Bancha u pitanju nemam baš mnogo iskustva s njom pa sam iskoristio priliku da uzmem povoljan paket koji se sastoji od po 50 gr Banche iz različitih godišnjih doba (proljeće, ljeto, jesen). Sva tri čaja su djelo porodice Takeo koja ima skoro stoljeće tradicije i iskustva u ovom poslu. Uz to, njihovi čajevi su iz organskog uzgoja tako da to je krajnja slika i više nego impresivna.


Čajevi su pakovani u ziplock vrećice koje se sastoje od vanjskog papirnog sloja i unutrašnjeg sloja plastične folije. Sam izgleda pakovanja je skroman ali to na mene nema neki velik utjecaj, dokle god je čaj pravilno zapakovan (čajevi u listu pakovani u zip lock vrećice su danas svojevrstan standard kada je u pitanju online kupovina).


Proljetna Bancha je dosta sitnija od onih s kojima sam se susretao do sada (a nisam sa mnogo), ali je prisutna i veoma primjetna količina grančica, te nešto krupnijih listova. Listovi odišu svježinom, blagom travnatošću te uz notu morskog zraka.


Ono što bih još izdvojio i što mi se dopada na ambalaži su i kratki linkovi koji vode na stranicu sa opisom tog čaja (tj. artikla), odnosno na upute za pripremu.


Bancha iz ljetne berbe ima vidljivo krupnije i zrelije listove u odnosu na onu ubranu u proljeće. Svježina lista je manje izražena ali je tipični karakter japanskog zelenog čaja postojan.


I najzad, ostala je još i jesenja Bancha u ovom paketu. Jesenja Bancha je široko dostupna i veoma povoljna, te samim tim i manje kompleksnog okusa od prethodne dvije.


List je izraženo fragmentiran, tek ponegdje su vidljivi cijeli, odnosno djelimično cijeli primjerci u hrpici te su grančice dosta deblje u odnosu na proljetnu i ljetnu berbu.


Kako se ne bih zadržao na Banchi uzeo sam i veoma povoljan paket koji se sastoji od četiri različite Houjicha-e (različiti nivoi uprženosti), odnosno uprženom zelenom čaju (najčešće je u pitanju Bancha) koji poprima orašaste note, prepženost kao i nešto slatkoće.
Ova četiri čaja dolaze sa Obubu čajnih plantaža u Kyoto-u. 


Blago upržena Houjicha je protkana smeđim i maslinasto zelenim nijansama, vidno fragmentirana te ispod nota uprženosti može se prepoznati i dio onih tipičnih za Bancha-u.


Ova pakovanja po 10 gr nemaju ziplock zatvarač te su dostatna za po dvije čajne sesije (5 gr po sesiji), te sa printom na vanjskom sloju papira doprinose jednom elementu rustike.


Standardna uprženost iznjedrava fuziju bogatih karamel nota, upržensti te melase. Za razliku od prethodne, blago upržene verzije, listovi su cjelovitiji i oblikom asociraju na Banchu iz jesenske berbe.


Ono što me bode u oči od momenta kada sam pogledao ove vrećice je datum isteka. Osim ako datum nije u svrhu poštovanja zakonskih regulativa čini se kako visoka uprženost ne produžava rok trajanja ovakvog čaja. Ova Houjicha je iz ljetne berbe tako da joj je rok trajanja ravan jednoj godini, kao što je slučaj i sa većinom zelenih čajeva (naravno, riječ je o roku do kojeg zeleni čaj zadržava optimalnu svježinu).


Igličast oblik i relativna cjelovitost duboko uprženog lista sa sobom nosi duboke note preprženosti, te kakaa, karamela i melase. Od sva četiri u ovom paketu ovaj me najviše privlači.


Smoky Roast Houjicha je dobijena tako što je tokom prženja Banche u varti žrtvovano nešto listova koji su sagorijevanjem infuzirali note dima u list.


Iako sam prvobitno pomislio da će me ovaj čaj možda asocirati na Lapsang Souchong, to se nije desilo. Naime, pored visoko fragmentiranog lista tona sličnog kao kod blago upržene varijante ovog čaja da se primjetiti određena slatkoća u mirisu koja je obavijena notom kestena. Nota dima je veoma suptilna i teško ju je primjetiti ako se ne koncentrišete.


Budući da uz svaku narudžbu kupac može odabrati i jedan besplatan uzorak od 5 gr, bio sam neodlučan te sam predložio onome ko s one strane rukuje mojom narudžbom da me iznenadi (tj. da odabere) s nekim iz spektra Oolonga, crnih i post-fermentiranih čajeva.


Organski crni čaj Setoya Momiji je proizveden pod brendom NaturaliTea od strane porodice Kinezuka koji su pioniri kada je u pitanju prozvodnja crnog čaja u Japanu.
List izgledom podsjeća na poznate blendove crnih čajeva kao što su razni Breakfast-i, Earl Grey, Russian Caravan i sl. Međutim, ovaj list odiše bogatim i slatkastim notama javorovog sirupa kao i dodira slada. Radujem se degustaciji ovog čaja.


Ukoliko imate blog posvećen čaju, ili svoje dojmove ostavljate na Steepster-u, onda možete dobiti još jedan uzorak za takve potrebe. I ovaj put sam zamolio da me iznenade sa nekim čajem pa sam dobio i jedan japanski Oolong.


Roasted Oolong je visoko oksidirani primjerak iz svoje kategorije te djelo Masami Higuchi-ja, čajnog umjetnika te potječe iz brdovita Asamiya regije koja se smatra jednom od pet drevnih čajnih regija Japana.
List izgledom podjeća na jednostavne verzije tajvanskog Formosa Oolong-a, a sama aroma ima jedan jedinstven cvijetni ugriz uz zemljane primjese.


Pored čajeva, u asortimanu Yunomi.us ima i sve potrebne i nepotrebne predmete usko vezane za čaj, a meni je pažnju ukrao komad lakirane kore japanske trešnje (sakura). Zamolio sam da za mene odaberu onu koja ima crvenkast odsjaj, što su ispoštovali kao i sve prethodno što sam zatražio.


Iako malen, ovaj rekvizit je već obogatio moj čajni ritual a samim time ćete ga i češće viđati na blogu budući da doprinosi kontrastu.


Na dnu kutije, ispod par listova papirologije nalazilo se jedno malo parče umotanog papira...


Kada sam odmotao papir unutra su bile dvije bombone. Preostaje da se vidi kojeg su okusa...


Toliko od mene kada je u pitanju ova prva narudžba. Uskoro možete očekivati i recenzije, odnosno volio bih čuti od vas čitatelja koji čaj iz ovog posta bi voljeli vidjeti recenziran najprije.

P.S.
U narednim narednim krugovima čajnih razmjena koje se organizuju na Facebook grupi šaljem i Bancha čajeve.

Nema komentara:

Objavi komentar