20. 01. 2012.

Planinski čaj, Plantago

Vrijeme je za još jednu recenziju. Budući da sam do sad isključivo radio recenzije čajeva od c. sinensis, na red je došao i jedan biljni čaj.


Ovih dana su mi poštom stigli uzorci čajeva od Plantaga. Na njihovoj stranici sam se prijavio u "ljubitelje čaja" i za nekih 7 dana su stigla dva uzorka.



Iz malo bližeg ugla, riječ je o planinskom čaju i "9 trava". Na eci-peci-pec (:D) odlučio sam se da recenziram planinski čaj.



Također prije par dana, Plantago me je opet iznenadio - ovaj put su mi pripremili prigodan poklon zbog mog zalaganja za degustaciju čajeva. Dobio sam pored par čajeva i ove divne vatrostalne posude za pripremu čaja, što znači da ćete od sada (pa na dalje i ubuduće :D) uživati u boljim slikama u mojim recenzijama.
Još jednom bih da se zahvalim Plantagu i Tei na divnom poklonu :)



Pa da počnemo.
Budući da je čaj u vrećici, nema potrebe za cjediljkom. Čak i prije vađenja omota iz vrećice možete osjetiti aromu mješavine domaćih trava.



Budući da rijetko zaslađujem čajeve, biljni čajevi su izuzetak. Za razliku od arome, okus biljnog čaja je pritajen i čeka da bude probuđen čajnom kašikom livadskog meda.



Slijedeći uputsvo, zaljevamo čaj sa 2 dl ključale vode te držimo potopljen 10 minuta.



A sada čekamo...



Čaj neposredno prije sipanja...



Ove vatrostalne posude su izvrsne, budući da ih nije potrebno prethodno zagrijavati.



Čaj ću prvo da probam bez meda. Čaj je bistar i boje meda. Početni okus intenzivan sa tendencijom naglog opadanja, te se nakon gutana preko nepca osjeti biljna aroma - majčine dušice i (možda) kadulje. Već nakon prvog gutljaja okus i aroma me podsjećaju na nešto iz moga djetinjstva, ali se ne mogu tačno sjetiti čega.



Budući da je okus čaja nakon 2-3 gutljaja naglo opada, dodajem jednu čajnu kašiku meda (možda i 1,5).



Budući da sam dodao i više od cijelu čajnu kašike meda, cvjetni okus meda blago nadvladava okus čaja koji ima suptilniju nijansu, ali zadržava postojanost arome čaja poslije gutanja. Sada sam u potpunosti siguran da sam kao dijete nekada pio neki domaći sirup od ljekovitog bilja, budući da sam kao dječak bio često bolestan.
Sada već nadolaze i ostale arome: kunica (stolisnik), te nešto sladunjavo...Sada već nisam siguran radi li se o aromama čaja ili možda o aktiviranoj aromi iz meda, ovisno o ispaši pčela.



Mirisanje vrećice

Otvaranjem i "zavirivanjem" u upotrijebljenu vrećicu ovog čaja, odaje  se jedan sastojak kojeg ja nisam registrovao - sjeckani šipurak. Mirisanjem vrećice do izražaja dolazi miris majčine dušice koja preovladava te moguće arome kadulje, nane, kao i sladunjavu aromu... šipurka?



Uz uzorke je stigla i tabela sa za ocjenjivanje. Ja ovom čaju dajem sve petice jer mislim da ovakva čajna mješavina zaslužuje da se pojavi na policama, jer ko zna, možda i ostale vrati u djetinjstvo na tren :)



Sažetak:

Prije svega, ovdje imamo jednu finu čajnu mješavinu od domaćeg bilja za koju mislim da ima šanse kod nas, budući da su čajne mješavine rijetkost na našim policama. Pili ga zdravi ili bolesni, vašem organizmu a i nepcetu će najvjerovatnije prijati ovaj čaj, a ja ću ga slijedeći put mahsuz popiti uz doručak i krišku domaćeg đema od šljiva :)

I za kraj, pitanje za čitatelje:


Recenziju kojeg čaja biste željeli slijedeću da čitate?

Nema komentara:

Objavi komentar