20. 01. 2012.

Kekecha (uzorak), Plantago

Danas degustiram žuti čaj - kekecha. Ova vrsta čaja je rijetka, te može da dobije na cijeni, što zbog tradicionalnde vrijednosti (u prošlosti se pio isključivo u budističkim hramovima i na carskom dvoru), što zbog radnog kadra (čitaj: eksperta) neophodnog za prepoznavanje tačnog momenta kada treba okončati proces uvenuća listova.
Ovaj čaj sam dobio na poklon od Plantaga. Hvala Plantago :)





Kao što vidite, listovi su izuzetno krupni, te se mogu primjetiti dlačice na njima što nam govori da je riječ o mladim listovima. Također je primjetan i ujednačen stepen uvenuća listova.



Stavljamo 3 gr. u čajnik.



I sada već dolazi do male dileme. Naime, na internetu sam našao da se ovaj čaj zaljeva sa vodom na 80 - 90C, dok sam na nekim mjestima pročitao da se može zaliti i sa ključalom vodom. Ja sam odlučio da čaj zalijem sa nekih 90ak C.



Čaj se polako otvara u naredne 2 minute.



Slijedi cijeđenje u zasebnu posudu.



Sipanje u šoljicu, i još čekamo otprilike minut prije nego probamo.



Dok se čaj hladi pogledaćemo malo listove. Da se primijetiti da listovi nisu skroz otvoreni, što nam govori da se ovaj čaj može (barem) još jednom zaliti.



A sada, degustacija.



Boju mi je malo teško opisati. Najviše me asocira na neki razrijeđen čaj, odnosno čaj koji je bio u vodi nekih 20 sekundi. Miris je suptilan, asocira me na mješavinu biljnog čaja, ali prvenstveno na zovu. Okus je blag i osvježavajući osvježavajući. Pri gutanju blago asocira na duhana te kratkotrajno ostavlja dašak gorčine u grlu a zatim i blagi osjećaj utrnulosti. Istovremeno mi djeluje kao kombinacija okusa bijelog i zelenog čaja. Usta se ne skupljaju, što ne mogu reći i za grlo. Okus je intenzivniji kako se čaj hladi. Ponovnim zaljevanjem čaja se dobija nešto manje intenzivan ali ipak pitak čaj.

Sažetak:
Budući da se prvi put susrećem sa žutim čajem, moram priznati da sam pomalo začuđen aromom i okusom. Podsjeća me na neke puerh čajeve koje sam naručivao iz Kine, oboje dijele blagi dimljenasto-duhanski okus, ali opet to je samo djelimično. Ostaje mi da dalje eksperimentišem sa omjerima čaja i vode, kao i temperature, dok ne nađem dobitnu kombinaciju :)

Nema komentara:

Objavi komentar