06. 02. 2013.

Dnevne degustacije 6 - čajevi iz razmjene Vol. 1



Za ovaj mjesec u sklopu Dnevnih degustacija odlučio sam pažnju posvetiti na čajeve iz prethodne dvije mjesečne razmjene.  Razmjene su odlična prilika za druženje sa čajoljupcima i upoznavanje sa nekim novim čajevima.
Prva razmjena koja je organizovana u novembru prošle godine je imala bolji odziv nego što sam očekivao. Moji čajevi su otišli u Visoko, a na moja vrata je stigla velika koverta iz Beograda. 

Prvi čaj koji sam probao je jedan koji sam prethodno obradio u sklopu Dnevnih degustacija Alnaturinih čajeva.


Slatki Chai - Veoma sladak, uz suptilno papren završetak. Slatkoća odlično ide uz suptilne note cimeta, te čaj ostavlja dojam viskozne punoće u ustima, nešto slično salepu. Pristojna kombinacija bilja, preporuka za sladokusce.


Sonnentor je brend za koji sam prvi put čuo kroz ovu razmjenu. Prevodeći natpis vrećice preko Google Translate reklo bi se da je riječ o čaju koji treba da se uživa i mirisanjem - zvuči smiješno, znam. Vjerovatno je u pitanju neki, meni nedokučiv, njemački idiom. Za ovaj čaj mogu reći da ima dominantan element kamilice uz tragovi eteričnosti mente te možda i anisa. Završetak je sladak. 



Kroz razmjenu sam također i prvi put čuo za britanski brend Teapigs. Riječ je o brendu koji u paleti ima 22 čaja od kojih je većina aromatizirano. Za ovu vrećicu impresivnog vizuelnog dojma mogu reći da je fino balansirana uz naglašen hibiskus koji opet nije nametljiv. Kako ne pijem često voćne čajeve uspio sam još 'uhvatiti' note crne ribizle i zove koje su fino izražene. Ova voćna mješavina sadrži još grožđice, ribizlu i drijenjak. 




* * *

U drugoj razmjeni, mjesec dana poslije, 'bubanj' je odabrao Crnu Goru kao odredište mojih čajeva, a meni je pošiljka stigla iz Beograda. Riječ je o maštovitom radu blogerke Mali Iv. Nakon što bacite pogled na njen blog nećete ostati ravnodušni. 


Kroz sva iskuskustva s Twiningsovim čajevima mogu reći da iako možda uvijek ne briljiraju, onda sigurno ne ostavljaju ravnodušnim. Takav je slučaj i s ovom vrećicom. Ako uporedim druge rooibos infuzije koje sam imao priliku piti iz vrećice onda je ova do sada najbolja. Jako čist i izdefiniran okus.


Drugi čaj koji sam probao je crni s jagodom nekog ruskog proizvođača. U pomoć sam pozvao čajoljubca i blogera iz Rusije koji mi je preveo natpis sa vrećice. Parafrazirajući Dmitrija, riječ je o cejlonskom crnom čaju uz dodatak jagode i arome. Dmitrij je ljubitelj egzotičnijih kineskih čajeva i njegov blog jednako ugodno možete pratiti uz poznavanje ruskog kao i Google Translate-a.

Uz namakanje od 4 minute dobijena je infuzija klasičnog tona i dubine za crni čaj. Aroma jagode je bogata, skoro na ivici nametljivosti, okus srednje pun, uz vrlo malo trpkosti i gorčine. U završetku dominira aroma jagode koja se dugo zadržava. Sve u svemu, riječ je o solidnom aromatiziranom čaju u vrećici koji se na žalost ne popravlja uz zaslađivanje, jednostavno mu fali ono nešto da iz solidnog pređe u odličan, a u nekim slučajevima zaslađivanje tu pomaže, ali ne i kod ovog.


Greenfield je poznata plantaža čaja na Sri Lanci, otoku ranije poznatom kao Cejlon. Pakovanje ostavlja impresivan dojam jer je riječ o alu foliji koja dugo zadržava svježinu vrećice. Easter Cheer sam namakao 6 minuta gdje se na prvi pogled dobio na znanje da je riječ o kvalitetnoj vrećici.

Infuzija je dubokog smeđeg tona, ugodno i prirodno aromatična na narandžu i vaniliju. Okus je pun, svjež uz melasast i sladak završetak karamele i vanilije. U šest minuta sam očekivao da će vrećica pustiti nešto gorčine i trpkosti, što na moje iznenađenje nije slučaj.
Naredni gutljaji pojačavaju intenzitet elemenata vanilije i karamele, a završetak je bogat i kremast na nepcu uz eterične elemente koji podsjećaju na spearmint mentu. Par gutljaja dalje može se osjetiti komponenta narandže tj. 'ugriz' citrusa koji je karakterističan recimo u cedeviti i cedevita bombonicama. Također primjetna je i izvjesna aroma jabuke i košpica jabuke. Pred kraj elementi vanilije koji su isprepleteni sa karamelom više naginju na slatkoću kroz jedan melasast oblik. U zadnjim gutljajima može se osjetiti zadržavanje slatkoće na vrhu jezika neko vrijeme.

Mimo toga, primjetio sam da se hlađenjem čaja razvijaju note limuna uz papren dojam na jeziku, odnosno limunovog drveta.
Veoma kompleksan čaj, jedan od najboljih aromatiziranih iz vrećice koje sam probao.

Jedan član naše grupe za razmjenu i druženje je posvetio pažnju ovom čaju koji je kod njeg ostavio ne tako impresivan dojam uz akcenat na gorčinu. Kako ta osoba u zadnje vrijeme više pažnje posvećuje čaju, njegovoj pripremi i degustiranju, iskreno se nadam da će se prepoznati u ovom postu i razmisliti o otvaranju vlastitog bloga.


Mnogo sam se radovao degustiranju ovog čaja, ali sam tog jutra izgleda 'ustao na lijevu' i zaboravio očistiti kuhalo za vodu u koje sam noć prije stavio vodu i limunsku kiselinu kako bi skinuo kamenac s grijača. Mislim da ne trebam opisivati moj izraz lica uz prvi gutljaj ovog čaja tog jutra.
Nadam se da će biti još prilika da probam ovaj čaj u skorijoj budućnosti.


Narednog jutra na red je došla vrećioca crnog aromatiziranog čaja od Twiningsa. Riječ je o crnom čaju prosječnog tona i punoće koji sasvim blago naginje na voćni profil manga, uz izražene note narandže koje su jednako postojane kroz svaki gutljaj. Cimet je manje izražen i više je kao popratni element narandži. Završetak je dug uz note citrusne svježine.



Ne vjerujem da sam imao priliku probati infuziju sa aromom nara. U ovom slučaju riječ je o dobro izbalansiranoj količini hibiskusa i arome nara. Ugodna voćna infuzija, mada nije nešto 'wow'.


 Već duže vrijeme planiram probati ovu vrećicu, ali mi se nabavka čitavog pakovanja čini skupom. Na moju sreću i zadovoljstvo u pošiljci je stigla i jedna vrećica Twiningsovog Indian Chai-a iz Voyage kolekcije.

Uz namakanje od 4,5 minute dobijena je infuzija dubokog crveno-smeđeg tona, uz pikantnu aromu koja se uzdiže sa površine. Jasno su izražene note kardamoma i cimeta , a sa pažljivim mirisanjem primjetan je i klinčić. Okus je pun i kremast, arome su suptilne uz dugi završetak gdje su dominantni elementi kardamoma i cimeta, gdje cimet (a moguće i klinčić) ostavlja blago gorak trag na jeziku. Naredni gutljaji donose tragove slatkoće kao i paprenost na jeziku koja je možda potekla od klinčića dok kardamom uzima istaknutiju poziciju i daje jedan osvježavajući element. Moguće je da u mješavini ima i malo đumbira prema ljuto-paprenom dojmu. U pauzama između gutljaja osjeti se klinčić kako se sliva na ivicama jezika.
Ova mješavina je stvorena za za razvlačenje kroz gutljaje i dugo ispijanje.

Uz malo mlijeka slatkoća cimeta i kardamoma dolazi do izražaja dok su papreni elementi đumbira i klinčića prigušeni.



U narednom nastavku ovog serijala biće riječ o određenoj vrsti aromatiziranih čajeva koje sam kroz recenzije zanemario u posljednje vrijeme.

3 komentara:

  1. Baš mi je drago što se i Alvedinu i tebi dopalo pakovanje Greenfielda. Mada, ja sam uvek više za papirno pakovanje i da se popije odmah. :) Poslaću ti Ceylon nekom drugom prilikom, nemoj da brigaš. Ali mi je baš supet što si ga ipak naveo. E da, i meni je Voyage jedan od omiljenih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Biće vremena za Ceylon, prije sam nestrpljivo isčekivao nove čajeve da probam, a sada ih imam u planu ali sa dozom strpljenja i isčekivanja pravog momenta.

      Izbriši
  2. Želite li biti član iluminata da biste bili bogati i slavni, pridružite se danas bratstvu iluminata i ostvarite svoje snove i zaradite $66000,00 američkih dolara kao svoju prvu korist kontaktirajte nas danas putem whatsappa: +16613814014 e-pošte: esq.osman@gmail.com

    OdgovoriIzbriši