11. 02. 2012.

English Breakfast Broken, Franz & Sophie

Nakon ove recenzije ću se malo više posvetiti ne-crnim čajevima, jer sam uvidio da sam napisao više recenzija crnih čajeva nego ostalih.

Dakle, ovaj put pred objektiv i tipkovnicu stavljam "English Breakfast Broken" od Franz & Sophie.

Prije svega, riječ je o jednom klasičnom, tradicionalnom zapadnjačkom crnom čaju najviše popularnom u Engleskoj. Pored English Breakfast-a, popularni su još i Scottish Breakfast, kao i Irish Breakfast.

Za 50 gr ovog čaja platićete 4,20 KM, što je veoma povoljna cijena. Ja kao student sam platio 3,78 KM (10% popust).



slika




Pored svog naziva, ovaj čaj ima i epitet 'broken', što nam govori da je ovaj čaj mehanički usitnjen. Moja pretpostavka je da je riječ o BOP ili FBOP (Broken Orange Pekoe, Flowery Broken Oraneg Pekoe).



slika


Ovaj put ću malo da odstupim od mog ličnog mjerila '3 gr/250 ml', pa ću zakuhati ovaj čaj kao 2,5 gr/250 ml, budući da je malo prejak za moj ukus.

slika


Čaj stavimo u prethodno zagrijan čajnik.


slika


Zalijemo ključalom vodom...


slika


I ostavimo da odstoji 3-4 minute.


slika


Čaj ću procijediti kroz cjediljku, iako moj čajnik ima već ugrađenu cjediljku, jer ne želim da komadići čaja padnu u šolju te samim tim vremenom čaj učine gorčijim. 


slika


I sada pred sobom imate pripremljen jedan odličan jutarnji čaj.


slika


Čaj je duboke bordo boje, robusne arome uz preprženu notu te isto tako robusnog ukusa uz blažu dozu gorčine koja se "slijeva" sa strana jezika, te nije napadna (poput crne kafe) uz blagu paprenu notu kao završetak. Ovaj čaj ne mijenja gorčinu kako se čaj hladi (osim ukoliko vam padnu komadići čaja u šolju dok ga procjeđujete. Ono što je isto primjetno je da par trenutaka nakon gutanja je blagi osjećaj utrnuća na vrhu grla. 


slika


BONUS


English Breakfast sa mlijekom


Nisam mogao izostaviti pripremu ovog čaja uz dodatak mlijeka. Možete koristiti bilo koje mlijeko, a ja ću ovaj put upotrijebiti mlijeko za kafu. 


slika


Nepisano pravilo: mlijeko prvo usuti u šolju, pa tek onda procijediti čaj.


slika

slika
slika
slika
slika
slika

I za kraj, čaj možete i zasladiti, a budući da meni lično nezaslađen crni čaj sa mlijekom nije nešto prijatan, dodaću bijeli kandis šećer.


Čaj pripremljen na ovaj način djeluje poput, pogađajte... kafe s mlijekom. Također bih još da napomenem da mlijeko ublažava gorčinu čaja.


slika


Sažetak:


Odlična alternativa jutarnjoj kafi, pogotovo ako imate osjetljiv želudac. Vrijedi naglasiti da čaj, koliko god kofeina imao, ne uzrokuje hiperaktivnost u napadnoj mjeri za razliku od kafe, tj. opušta vas, kako fizički tako i psihički.

Kod mene je obavezan u rano jutro. Cijeli album.

Konačna ocjena - 87/100

2 komentara:

  1. Nisam znala da se prvo stavi mlijeko :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitao sam da se to radi iz razloga kako šoljice ne bi napukle od vrelog čaja :)

      Izbriši