11. 02. 2012.

Čaj u kuhinji 1 - Long Jing i Lapsang Souchong začinjena piletina

A sada nešto sasvim neočekivano - čaj u kulinarstvu. Da, dobro ste pročitali!

Ako ste mislili da se čaj može koristiti samo kao napitak danas ćete naučiti nešto novo i impresionirati momka, djevojku, svekrvu... da ne nabrajam.

Već neko vrijeme eksperimentišem sa čajevima u kulinarstvu i mislim da imam dovoljno prakse da vam pokažem nešto što će vam se svidjeti. Ovaj put ću se fokusirati na pržena jela, a neki drugi put možda pokazati nešto iz domena slatkiša.

Kao što vidite na slici koristiću Long Jing i Lapsang Souchong (zeleni i crni čaj). Long Jinga mi je ostalo nešto na dnu, sitniji dijelovi uglavnom, pa da ga potrošim. Lapsang sam tek nedavno upoznao, riječ je o crnom čaju sa izraženom dimljenom aromom.


A sada na posao...



Budući da će ovo zapravo biti moj ručak, pripremiću dvije polovice pilećeg fileta sa različitim čajem. Uzeo sam prstohvat Lapsang Souchonga i nešto veći prstohvat Long Jinga te sam ih izdrobio.



Ukoliko ćete spremati jelo sa više od jednog čaja, očistite avan papirnim ubrusom između svakog drobljena kako se mirisi nebi pomiješali.




Filete sam zasjekao te natrljao sa malo soli i čajem. To je sve, nema nikakvih dodatnih začina, pa ni bibera - samo sol i čaj. 
Evo još par prijedloga: meso nasijecite na trakice, natrljajte čajem i pecite u tavi ili woku sa nekim povrćem. Ili dodajte čaj u preljev (gravy). Mogućnosti su beskonačne.



Stranu koju ste zasjekli i natrljali čajem stavite na tavu. Moje pravilo kod pečenja mesa je da se meso okrene kada koagulacija proteina (bijeli dio) podigne do polovine visine mesa. Onda okrećem i pečem 1/2 do 2/3 vremena pečenja sa prve strane.



Meso je dobilo fin karamelizirani sloj a i čaj je se 'uvukao' u rezove.



Međutim, u ovom slučaju nisam pekao meso na drugoj strani, nego sam dodao malo vode i poklopio poklopcem. Na ovaj način čaj će se malo skuhati i pustiti aromu. Znaćete o čemu govorim kada podignete poklopac.



Prethodno sam ispekao malo krompira i propržio tikvice, mislim da su Long Jing i tikvice odlični skupa. Utisci na kraju teksta.



Na isti način sam pripremio i file sa Lapsang Souchongom, s tim da sam obrisao tavu papirnim ubrusom da otklonim preostale arome kako se nebi pomiješale.
Ovdje sam propržio šampinjone i ljubičasti luk jer imaju dublji okus pa su i komplementarni sa aromama ovog čaja. Ovdje sam dodao malo vina kako bih deglazirao tavu, a samim tim dobijete još par zanimljivih okusnih nota.



Ova druga varijanta sa Lapsang Souchong mi se više sviđa, te pretpostavljam da bi odlično išla i sa crvenim mesom.



Piletina sa Long Jing čajem - Piletina pripremljena na gore prikazan način je bogata okusom, te se mogu osjetiti arome svježeg graška i kestena koje su praktički utisnute u meso. Ne ustručavajte se da dodate više čaja ako želite. Također Long Jing možete koristi u kuhanju i nakon što ga popijete, npr. u rižotu ili salati.

Piletina sa Lapsang Souchong čajem - Moram priznati da mi se više sviđa ova varijanta od prethodne. Meso je ostalo sočno a upilo je dosta arome čaja. Jedva čekam da ovo probam i na roštilju.


Primjetite da nigdje nisam napisao nikakav recept, jer nisam baš osoba koja kuha po receptu, više sam slobodnog stila, koristim samo metode a ostalo dolazi sve samo. (Hint: Chef Todd Mohr)


Toliko od mene za ovaj put. Slijedeći vikend recenziram jedan oolong, a na vama je da odlučite koji. S toga lajkajte Dobre čajeve na Facebooku i glasajte za čaj koji želite da bude recenziran.

Nema komentara:

Objavi komentar