11. 02. 2012.

Darjeeling SFTGFOP 'Selim Hill' First Flush, Franz & Sophie

Nakon kraće pauze našao sam vremena da napišem jednu recenziju. Ovaj put ću iznijeti i svoje iskustvo sa Brita sistemom filtriranja vode.

Čaj koji ću danas da recenziram je Darjeeling SFTGFOP "Selim Hill" First Flush, najbolji Darjeeling koji sam do sada probao. Ovaj čaj sam uzeo u čajdžinici Franz & Sophie po cijeni od 6,25 KM / 50 gr, tj s popustom od 10% kao student (6,95 KM bez popusta).



slika



"Prva proljetna berba tzv. 'first flush' iz poznate bašte 'Selim Hill Tea Estate' u Darjeeling regionu na padinama Himalaja. Svjež i harmoničan u okusu, cvijetan. Biodinamična proizvodnja."


Kao što se na slici vidi, riječ je o ne potpuno oksidiranom crnom čaju cijelog lista. Stručni termin SFTGFOP (Special Finest Tippy Golden Flowery Orange Pekoe) potvrđuje da je riječ o najkvalitetnijoj kategoriji lista čaja. Lišće ima sladunjavu, kremastu aromu koja malo podsjeća na čokoladu.



slika

"PRIPREMA: 12 gr (5-6 čajnih kašika) na 1l ključale (100 C) vode. Nakon 2 minute procijediti."

Budući da ću ovaj čaj spremati dva puta zaredom odlučio sam se na 2 x 2gr na nekih 180ml vode po zaljevanju.



slika

Prvo zaljevanje je sa običnom flaširanom vodom.


slika

Procjeđivanje nakon dvije minute...


slika

Degustacija i zapisivanje utisaka koje možete pročitati na dnu članka.



slika

A sada drugi dio recenzije. Brita sistem filtriranaj vode. Prošle nedjelje sam uzeo Britu sa Maxtra filterom za 25 KM u nadi da ću više uživati (a i ostali) u čajevima koje pripremam. Budući da moje prvo iskustvo sa Brita filtriranom vodom nije bilo baš najbolje (crni čaj bez ukusa), proguglao sam malo u potrazi za iskustvima ostalih. Dobar dio iskustava se osvrće na to da su čajevi pripremljeni sa Brita filtriranom vodom skoro bezukusni, iako je miris tih čajeva istančan i boja kristalna. Izmeđuostalog, neko je preporučio da profiltrirana voda prenoći, te da će onda čaj s takvom vodom biti mnogo bolji.


Nasuo sam u filter sistem istu flaširanu vodu s kojom sam zalio čaj iznad i pustio da prenoći.



slika

Ono što je zanimljivo je da ovaj filter sistem zaista odstranjuje skoro sav kamenac i hlor. Nakon par dana korištenja filtrirane vode nije se pojavio niti trag kamenca na grijaču.



slika

Druga 2 gr čaja pred zaljevanje.



slika

Zaljevanje čaja Brita filtriranom (flaširanom) vodom.


slika

Procjeđivanje nakon 2 minute...


slika

Degustiranje i zapisivanje utisaka.


slika

Čaj od nefiltrirane flaširane vode (Planinski biser):

Pri pogledu na čaj mogu reći da je riječ o kristalno bistroj svjetlijoj nijansi bakra. Što se tiče arome najbolje je mogu opisati kao cvijetnu uz biljnu notu (majčina dušica, i sl.) sa sladunjavim završetkom. Okus je pun i bogat, bez gorčine i suptilan, te dolazi do širenja prijatne arome u ustima nakon gutanja.


Čaj od filtrirane (Brita) flaširane vode:


Istančana aroma uz nešto manju intenzivnost i punoću. Boja također nešto svjetlija, ali više kristalna, dok je okus skoro nepostojan, uz okusnu notu profiltrirane brita vode. Također ne dolazi do zadržavanja arome u ustima nakon gutanja.


Sažetak:


Kao što sam i na početku rekao, ovo je najbolji Darjeeling koji sam do sada imao priliku probati. Definitivno ga uzimam opet i serviram svakom gostu. U odnosu na kvalitet ovaj čaj je veoma povoljan te ostavlja jak dojam pri prvom gutljaju.


Što se tiče Brita sistema filtriranja vode i spremanja čaja sa istom, mogu reći da sam razočaran. Probao sam više čajeva sa filtriranom vodom, ali svi su bili bezukusni, uprkos istančanoj aromi i kristalnoj boji. Voda po okusu me podsjeća na vodu iz dispanzera, kao npr. onih u bankama. Voda kao voda nije loša, ali imam jako loše iskustvo kada je riječ o pripremi čaja s njom.


Konačna ocjena - 93/100

Nema komentara:

Objavi komentar