11. 02. 2012.

Kukicha, Franz & Sophie

Recenzija po vašoj želji, na samom koncu ove godine.


Ovaj čaj sam dobio od Adnana iz Franz & Sophie kao uzorak (hvala Adnane), budući da je forumašica popi izrazila želju da bude recenziran. Inače me kukicha kao čaj nije nešto privlačio, niti sam ga ikada probao.


Budući da je ovaj čaj organski i uz to je iz Japana, za 50 grama kukiche moraćete izdvojiti 10,95 KM.

Kukicha se proizvodi od peteljki i stabljike čajne biljke, odnosno kukichom se može smatrati japanski čaj koji u sebi ima značajan broj istih, pored lista. Obično se dobija kao nus proizvod u proizvodnji zelenih japanskih čajeva, međutim, neka vas to ne zavara da je riječ o niskokvalitetnom čaju, naprotiv. Kukicha sadrži znatnu količinu antioksidansa u poređenju sa ostalim zelenim čajevima. Kakav je okusom? Čitajte dalje.




slika

Za pripremu šolje ovog čaja potrebna vam je jedna i pol, do dvije ravne čajne kašike.

slika

Čaj zaliti sa vodom na 80C. Budući da nemam mnogo kukiche da eksperimentišem sa temperaturom i vremenom, stoga se držim upustva.

slika

Nakon 2-3 minute procijediti. Koristio sam dodatnu cjediljku u bojazni da komadići listova slučajno ne prođu kroz onu na čajniku i eventualno pokvare krajnji ugođaj. Kao što rekoh, ograničen sam sa količinom, stoga ne prepuštam ništa slučaju.


slika

Izgledom dosta liči senchi.

slika

Mokri listovi su se razvili, te su volumenom veći od grančica. 

slika

A sada dolazi onaj najzanimljiviji dio. Budući da nisam do sada probao kukichu, ne znam šta da očekujem, jer sam pomalo skeptičan zbog grančica.


Prvi gutljaj... i sve moje sumnje padaju u vodu. Izuzetno osvježavajući okus sa notom prženog kukuruza otklanja sve moje predrasude o ovom čaju. Da se primjetiti i blaga kiselost, ali bez trpkosti, baš ugodno. 

Nakon par gutljaja primjećujem travnatu notu senche, ali veoma subtilnu. Još uvijek glavnu riječ vodi svježina i aroma prženog kukuruza. Toliko sam bio pod jakim dojmom da sam popio čaj do dna, i onaj talog na dnu. Možda će neki reći 'fuj' ali je bilo izuzetno ukusno, odnosno nije bilo dovoljno tanina za kiseo izraz na licu.

Budući da mi se nije dalo da operem čajnik i pristavim Keemun, zalio sam iste listove preostalom vodom u kuhalu, koja je bila na nekih 50C po mojoj procjeni, i procijedio nakon 5 minuta.

Ne očekujući puno od te šolje, ponovo sam ostao zatečen. Naime, mogao sam osjetiti gyokuro kako se provlači kroz nepce. Istina, ukus je bio nešto tanji, ali neočekivano osjetiti okus tog skupog čaja čovjeku uljepša dan.

slika

Za kraj bih da vam skrenem pažnju da odnedavno pišem recenzije i na Steepster-u, pa pogledajte. Naravnu tu je i naša Facebook stranica Dobri čajevi, na kojoj se svakodnevno nešto zanimljivo može naći, te vas pozivam da učestvujete.

Kao i obično, tu je i album, pa pogledajte i ostale slike.

Konačna ocjena - 92/100

I za kraj bih da svim čajoljupcima (a i ostalima) čestitam Novu godinu, te poželim mnogo sreće, uspjeha, i naravno - dobrih čajeva.

Ovom recenzijom zaključujem ovu godinu, i čitamo se nekada u 2012.


P.S.

Za mahmurluk preporučujem Pu'erh, kao i za jaku mezu i obilno jelo.

1 komentar:

  1. Ja često popijem talog na dnu šolje, posebno ako se taložio sa medom. :)

    OdgovoriIzbriši